onsdag 3 september 2008

Japansk bokbindning & platta stjärnor



USCH, IDAG REGNAR det igen :( Hösten har verkligen kommit med en intensitet som gör mig trött. Ser med fasa fram mot den evig­hets­långa, stadigt mörknande transportsträckan fram till nästa vår.

Snurret i huvudet till trots (Diagnosen blev ”spänningshuvudvärk”, trots att jag INTE har någon huvudvärk. Hm?) fick jag igår hela huset dammsuget och en hel del annat hushållsbestyr åtgärdat. Den här gången hade jag en gigantisk tröskel att ta mig över innan jag lyck­ades haka tummen ur ändan. Även om jag är näst intill pedantisk av naturen formligen AVSKYR jag att städa. Det känns liksom så me­nings­löst. I samma takt som Ergospacern sörplar i sig dammråttorna föds det ju helt nya kullar i mitt kölvatten, så what's the point..?

På hantverkssidan har jag under de senaste dagarna bl.a. pro­du­ce­rat två helt nya häften med japansk bidning. Jag har döpt dom till”Taiyou”, det japanska ordet för sol, eftersom dekoren är en guldsol. Så här bidde dom:



Sen har jag hunnit med några platta stjärnor också. De är en variant på den 16-uddiga moraviska, men utan spetsarna i mitten. Rätt coola.



[tags: moravian star, paper, folded, japanese, bound, book]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!