torsdag 1 oktober 2009

Lyckad loppisrunda

OJ, TÄNK ATT det redan är oktober! I morse var det kallt när jag tassade iväg i bara morgonrocken och hämtade tidningen. Mina grannar har f.ö. säkert börjat tycka att jag är helt kocko, för jag passar alltid på att också plocka lite äpplen som fallit under natten. Jag menar, när man ändå är ute så ... :o)

Idag har jag varit på loppisrunda, eftersom jag måste in till posten med ett paket. Och självklart gjorde jag ett fynd igen! Denna gång en Näppyläskål i brunt glas designad av finska glaskonstnärinnan Saara Hopea på 1950-talet. Det lustiga är, att jag vid gårdagens middag fick en likadan skål i turkosblått. Även den ett loppisfynd. Vid det här laget har jag en hel hög, om ock inte av alla färger ännu.

Sen kunde jag inte motstå att köpa tre gula äggkoppar på fot tillverkade av melamin. Typiskt 1970-taliga och passar perfekt till mitt kök, vars accentfärger är gult, rött och orange. Dessutom har jag tidigare inte ägt några äggkoppar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!