söndag 15 oktober 2017

Tre på lika många dagar

NÄR JAG SNÖAR in så snöar jag in, det vet alla som följt min blogg ett tag. Den här gången har jag snöat in på att sticka helribbade mössor av helyllegarn, blott och bart pga att jag a) sent om sider lärt mig att lägga upp med s.k. tubular cast on (som ger en helt elastisk uppläggning) och b) hittat ett snyggt sätt att maska av för mössans kulle.

Fast lite trött på det röda ullgarnet börjar jag de facto bli vid det här laget, så nu ska jag med det snaraste se till att nysta några härvor av annan kulör som jag råkar ha på hög. Däremot har jag ännu inte, märkligt nog och trots tre mössor på raken, tröttnat på att ribbsticka en avig, en rät :-)


Kolla här bara hur fint det blir på toppen av knoppen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!