måndag 28 maj 2018

Flitiga maj snart till ända

DEN 22 APRIL la jag upp för den första »Clematis»-rutan, dvs mitt helt nya mönster till en stickad ruta. Den 22 maj var de 63 rutorna klara och hopsydda med varandra. Färgkombinationen är långt ifrån traditionell, men jag är väldans nöjd med de lite oväntade kombinationerna och hur helhetsintrycket blev. Mönstret till rutan hittar du i min butik på Ravelry.

Min filt är stickad i helyllegarnet »Karisma» från Garnstudio DROPS, men det går självfallet att använda precis vilket garn och vilken grovlek på stickor som helst. Sticka en provruta, blocka den till rätt format och räkna sedan ut hur många du behöver.




När jag gav mig ut på landsbygden för att hitta en bra miljö för att fotografera den här filten tog jag samtidigt med mig en av äldre årgång, faktiskt virkad redan för fem år sedan. Den har jag nämligen inte haft några bra bilder av från tidigare.



Och blommar gör det minsann inte bara bland mina filtar! Vårens äppelblomning går inte av för hackor den här gången och till min stora glädje har jag noterat väldigt mycket fler flitiga bin i farten än i fjol :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!