fredag 18 januari 2019

Gammalt, nytt och nygammalt

IBLAND TAR DET tid innan man får ett projekt rott i hamn. Men i det här specifika fallet har det tagit sju år att ens starta slutförandet! I slutet av 2011 virkade jag framsidor till två soffkuddar i s.k. kronbladsvirkning. Två runda innerkuddar fyndades ungefär i samma veva, liksom en stuvbit linnetyg att sy baksidor av. Sen tog det av någon anledning stopp, tills nu.

Nu ska jag få kuddarna sydda, om det så blir det sista jag gör!


Dessutom har jag inget pågående projekt som kan ursäkta ett ytterligare uppskjutande. En arantröja jag satte igång med efter nyår är redan färdig ...


... och detsamma gäller paret benvärmare jag lade upp för för fyra dagar sedan. De är stickade av ullgarnet från en rätstickad sjal, som jag aldrig var odelat nöjd med och som jag repade upp i somras.



Om jag bara kunde begripa varför jag har sånt motstånd mot allt vad sömnad heter? Men sy, det ska jag! Fast inte idag ...

2 kommentarer:

  1. Vet inte om min kommentar försvann. Jag blir mycket inspirerad av alla bilder här. Har du någon rekommendation till mig om vad man kan starta med som nybörjare? Med vänlig hälsning, Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu förstår jag inte riktig vad du frågar efter, Linda. Eller är det här en robotiserad kommentar?

      Radera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!