söndag 27 juli 2008

Loftsängen är färdig!

PROJEKTET FÖR DAGEN är att måla de hembyggda konsoler + ett hyllplan som jag grundmålade igår. Det ska bli ”sängbord” på hög höjd intill loftsängen, som således är på plats (med tacksam assistans av goda vännerna Peter och Micke) och blev kanonbra – se bilden ne­dan.

Jag gjorde sargen på långsidan i två delar, så den övre biten går att fälla ner när man ska bädda. För mig som är kort i rocken är det ett måste när madrassen är 160 cm över havet ;) Senare under dagen måste jag också fortsätta målningen av stegen som hör till sängen. Ööörk ...

Plus att jag fått ett ryck och skruvat isär en sån där hatthylla som fanns i alla skolor på 60-talet i sina minsta beståndsdelar. Den var lite för lång, så nu har jag kapat den och sandpapprat bort lack och årtals med smuts. M.a.o. måste även denna grundmålas. Även om jag form­li­gen avskyr att måla så vill jag få det här gjort, för nu – 2½ år efter in­flyttningen – ska flickstackarn äntligen få ett rum som är genomtänkt.

Och när jag nu ändå är igång med att måla har jag sent om sider gjort slag i saken och ruggat upp ytan på mitt bokfolierade IKEA-nattduks­bord på hjul. Det ska också bli vitt. Det kommer att bli mycket trev­li­gare i kombination med min sänglampa, den ena av mina två Paavo Tynell-lampor av modell 9227.

Jag är så hjärtinnerligt utled på allt vad fuskbok heter, så jag planerar t.o.m. att göra mig av med min BILLY. Modellen är det inget fel på men jag vill att den ska vara vit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!