fredag 1 augusti 2008

Diverse hemlagat

DET DRAR IHOP sig till oväder. Meteorologerna siar om regn i da­gar­na tre, vilket inte skulle vara helt fel med tanke på den rådande tor­kan. Min trädgård gråter trots att jag med min dagliga kvällsvattning ökat min vattenförbrukning med säkert 50% jämfört med fjolåret ...

Jag satt och kikade igenom lite bilder jag sparat och snubblade bl.a. på den här:



Det är några smakprov från min senaste luffarslöjdsperiod. Och nu blev jag ju genast sugen på att sätta igång med den typen av hant­verk igen :) Ja, herreminje så mycket olika sorters hantverkande jag pulat med under åren. Här är ett annat exempel, riktiga urblåsta hönsägg på pinnar att blanda med påskriset eller sticka ner i blom­krukor:



Och i fjol gick jag en kurs i pilflätning. Jominsann och med ett riktigt proffs som ledare, Steen Madsen från Danmark. Det var så kul att jag nu planterat egen pil på gården och ivrigt väntar på att kunna ta till vara min första egna skörd. Under tiden har jag roat mig med att flä­ta saker till trädgården av vide- och sälgsly. Men det här är i alla fall min allra första egenhändigt tillverkade korg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!