torsdag 24 juli 2008

Loftsäng på gång

YES! NU ÄR alla sängdelar färdigmålad och bottenramen hopmonterad. Puh, jag hade faktiskt mätt rätt och förborrat exakt där det skulle vara. Jag missade bara på ett enda ställe och det överlopps hålet hamnade ändå under ett vinkeljärn *s*.

Dagens arbete kommer att bestå i att få ramen uppskruvad på väggen, rammadrassen lyft på plats och sargarna påskruvade. Vete tusan hur jag ska klara detta utan hjälp, men jag får väl hitta på nåt :)

Den här gången är jag särskilt nöjd med målningsarbetet, för jag har varit extreeemt noggrann i och med att det är så pass stora, släta ytor som kommer att vara synliga. Tack någon fiffig människa, för skumgummirollern! Resultatet är en yta som nästan - men bara nästan - är lika fin som om den hade sprutmålats.

Färgen jag målat med en färg från Dickursby [<- länk där!] som heter Helmi. Den är vattenbaserad och tacknämligt lätt att arbeta med. Den flyter ut föredömligt bra och torkar snabbt; dammtorr efter en timme och övermålningsbar efter 16. Perfekt! Dessutom avskyr jag att rengöra penslar och pryttlar med lacknafta, så vattenlösligheten är ett STORT plus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!