söndag 7 juni 2009

Crafts of Today; hantverk i Eckerö

FICK IGÅR ÄNTLIGEN tummen ur och besökte själv utställningen Crafts of Today i Eckerö. Typiskt nog hade en transformator pajat, så belysningen var obefintlig i det rum där mina grytlappar hänger. Därav lyckades jag inte få några riktigt bra bilder, men här är i alla fall en:



På det hela taget är det en väldisponerad utställning, men det finns också några saker jag är kritisk mot:
  • Presentationen av utställarna, liksom utställningskatalogen, finns endast på svenska. Finns det möjlighet till endast ett språk skulle det vara klokare att välja engelska, för att tillgodose behovet av information till besökare som inte är svenskspråkiga.
  • Det framkommer ingenstans om utställningsföremålen är till salu eller ej. (Eftersom prisangivelser finns i listan blir man ju fundersam.)
  • Objektnumren var i vissa fall ganska svåra att lokalisera, lite större lappar hade varit på sin plats.


Här är ett collage med mitt diplom och min sida i utställningskatalogen:



[tags: crochet, pot-holder, peace, sign, cotton, Etsy]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!