onsdag 1 januari 2014

Bloggåret 2013

En årssummering av blogglivet har blivit tradition innan jag arkiverar året som gick. Här är siffrorna för 2013:

78.629 sidor har blivit lästa av
... 18.302 helt unika läsare (varav c. 42,48 % är helt nya) och
... varje läsare har i genomsnitt stannat 2 minuter och 51 sekunder hos mig.

Besöksfrekvensen har under året ökat med 1,54 % jämfört med 2012, så den positiva trenden har mattats av.

Min förhoppning om att fler åländska bloggläsare skulle kunna tänka sig att nån gång då och då kommentera det jag skriver har än en gång fått på skam, trots att de åländska besöken står för drygt 24,1 % av totalen. Så jag frågar mig än en gång: vad är det med er ålänningar egentligen..?

8 kommentarer:

  1. Här är en som både läser och kommenterar i alla fall!
    GOTT NYTT ÅR
    Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Men så är du inte ålänning heller :oD

      God fortsättning i höstrusket! ;o)

      Radera
  2. Ja, jag är kvar, men jag är ju inte ålänning heller...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, nä du är ju inte det, för i så fall hade vi nog aldrig "blivit bekanta" ;o)

      Radera
  3. Jag är en av dom som alltid läser men nästan aldrig kommenterar... för jag känner aldrig att jag har nåt att bidra med, haha :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va?! Nu blev jag förvånad! Läser du, unga flickan, vad din mors knäppa tantkompis har att påstå ..? *ruskar vildsint på huvudet åt detta faktum*

      Radera
  4. Läser intresserat och kommenterar så ofta som tekniken tillåter.
    Tekniken har dessutom en förmåga att få kommentarerna att se en smula lustiga ut emellanåt. Bor dock på svenskt fastland. :-)
    Med de allra vänligast hälsningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och du är lika välkommen varje gång du tittar förbi, oavsett hur kommentarerna blir att ta sig ut! :oD

      Radera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!