lördag 11 juni 2016

Glasartat

MITT I ALLT har jag fått pippi på att ta bottnarna av flaskor. Än så länge sker det utan några andra hjälpmedel än en [usel] glasskärare, lite matfett och hett och kallt vatten, så ett visst svinn blir det.

Det började med att jag kapade några vinflaskor för att använda som stormlyktor på terrassen, där levande ljus alltid blåser ut hur lite vind det än är.


Sen blev det en åländsk ölflaska, som jag ihop med botten från en burk krossade tomater och en gammal trådgalge gjorde till en grön värmeljuslykta, som komplement till de två brunaorangea köpeslyktor jag redan har. Ser nu att jag fotograferade innan jag kapat av den galvade tråden under bottenplattan ...


Och bara på kul, en stormlykta av en tömd romflaska till bästisens balkong. Lite extra piff med lite miyukipärlor och en fastlimmad, bred gummisnodd som jag tuschmålade randig fulländar konstverket ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!