onsdag 6 juli 2016

Men vad fan, Google!!

NU HÄNDER DET igen, Google rör och för bland våra, användarnas, foton. Den här gången är den synbarligen så att Picasa Webbalbum håller på att läggas ner, vilket betyder att alla foton ska flyttas till det nya Google Photos. Jamen, jaha... Och mitt i allt är en massa bilder borta, både från bloggen och från albumen i Picasa, samtidigt som de inte finns i Google Photos mer än som en tom ruta men nog med rätt bildinformation. Jag hoppas att det betyder att de är under förflyttning och så småningom dyker upp på sitt nya förvaringsställe. Om inte, ja, då blir jag JÄVLIGT FÖRBANNAD.

2 kommentarer:

  1. Hur gick det? Fick du (och Google) ordning på't?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, inte ännu. Men det verkar vara saker som händer i alla fall, för vissa bilder jag inte kunde se när jag skrev inlägget finns nu på plats. Däremot har tydligen inte överföringen kommit längre än till juni 2013 ännu ... :-/

      Radera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!