lördag 6 september 2008

Idag kör vi gårdsloppis

IDAG ÄR DET loppis på gång! Jag har rivit och röjt bland mina till­hörigheter och lyckats plocka ihop fem fulla Chiquitalådor med böcker, glas, husgeråd och diverse. Med åren känner jag ett större och större tryck av alla dessa saker man trott sig behöva, men sakta men säkert kommer jag att lyckas i mitt uppsåt att minimera antalet tillhörigheter. Och lika fascinerad är jag varje gång över vad ANDRA är beredda att köpa.

Den märkligaste försäljning jag hittills gjort är en påbörjad flaska med myggolja från 1960-talet. Ja, den var ju ursprungligen inte min, utan fanns bland kvarlåtenskapen efter min mamma, som dog lagom till jul 2005.

Hoppas jag lyckas bli av med en del också idag. Det betyder i så fall en lindring för själen och ett par slantar i den anorektiska spargrisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!