lördag 1 november 2008

Jättestjärna till advent

REDAN ALLHELGONADAGEN ... Vart tog de senaste månaderna vä­gen??? Just nu är jag inte på topp. Dels beroende på det tilltagande mörkret och dels pga en krånglande kindtand som stadigt gör sig på­mind. F.n. har jag inte råd med några dyra tandläkarsessioner, så jag överväger allvarligt att beställa tid för att helt sonika få fanskapet utryckt.

Nu är det i alla fall bara en månad kvar innan det är dags att börja pynta för den stundande julen. Det fick mig att fixa en prototyp till en pappersstjärna i jumboformat. En sån som kan funka som ad­vent­stjär­na hängande i fönstret. Faktum är att det blev mer lyckat än jag förväntat mig, för stjärnan är så grafiskt ren till sin konstruktion att det tilltalar mitt sinne för enkelhet:



[tags: moravian star, paper, folded, glitter]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!