onsdag 12 november 2008

Trådslöjdad krona & Örhängen av stjärnor

OOOPS, VART TOG alla dagar vägen..? Jag tycker att jag mest fnat­tat runt utan att få någonting vettigt gjort och känner mig to­tal­splitt­rad i pallet. Den kognitiva terapin, som först kändes som den gjorde så himla mycket nytta, ger mig för tillfället noll, nada, ingenting. Mest är det jobbigt att behöva passa tiden och ens ta sig dit ...

I förrgår fick jag att plötsligt skov av trådslöjdarlusta. Den har inte vi­sat sitt gråa tryne på rätt länge nu, så det gällde att smida medan järnet var böjbart ;) Resultatet - ännu inte riktigt färdigt - blev ett klätterstöd för krukväxter. Lite likt en kungakrona, inte sant?

Och så har jag tråcklat ihop ett par örhängen med vaxade pap­pers­stjär­nor och några pärlor. Ena riktiga Pridehängen, eftersom de är regnbågsfärgade (specialtryckt papper för att få med samtliga ku­lörer!)

På ruckelrenoveringsfronten börjar skyddstaken till ytterdörrarna bli färdiga. Det blev röda plåttak istället för Icopal, som jag först hade tänkt. Orsaken? Jo, killen på plåtslageriet lovade mig taken för 30 euro styck och då var prisskillnaden så liten att det inte var värt att sätta något annat, mindre estetiskt istället. Knut har gjort ett su­per­bra jobb (som vanligt) och jag är nöjd med att jag kostat på mig att få det byggt! Bilder kommer endera dagen.

Däremot oroar jag mig lite för väninnan som just köpt sig ett eget renoveringsobjekt, även om det är mycket mindre än mitt. Var och en som är vuxen ansvarar självfallet för sina egna beslut, men eftersom jag så att säga ligger steget före när det gäller upprustning av en gammal kåk, så vet jag också att allt blir mycket-mycket-MYCKET dyrare än man ursprungligen räknat med. Men jag håller tummarna för att det ska gå bra för henne och att lilla kojan blir precis så mysig som hon vill ha den :)

[tags: wirework, crown, beads, moravian star, paper, folded, glitter, earrings]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!