tisdag 22 april 2014

Growing It Like A Pro

MINA BÅDA PLUGGBOXAR är redan upptagna av gurka, tomater, squash, chili osv, men det fanns fler frön att så. Då fick jag plocka fram min hög med margarinaskar med dräneringshål gjorda i botten. Sen gjorde jag som proffsen:

Först ett 3-4 cm lager med mager såjord, platta till.
På med c. 1 cm fin sand, platta till.
Ut med fröna och sist på med ett tunt lager finaste krossgrus.
Vattna.
På med genomskinligt lock och vänta.

Efter bara fyra dagar ser det ut så här. I den här asken är det zinnia som gror som bara den.


Igår blev jag tvungen att klippa en del av gräsmattan för första gång­en för året. Tänk, va!

Och torsdag kväll, 18:00-20:00, håller jag öppet i ”Rucklets” gårds­lop­pis igen. Några nya bilder av grejor till salu finns på gårdsloppisens egen Facebooksida.

1 kommentar:

  1. Ja, precis så gör ju John! Inte konstigt att det gror...
    Lycka till med loppisen, många fina sker har du till salu!
    Kram, Monica

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!