fredag 11 juli 2008

Bokbindning på gång!

IDAG ÄR JAG tidigt på G! Vaknade strax efter 06.00 och nu är klockan bara lite efter tio och jag har redan gjort en koptiskt bunden anteckningsbok. Den här gången en A5-bok enligt principen ”pytt-i-panna”, dvs jag tog vad jag hittade.

Det blev ett antal pappersremsor – som jag normalt viker mina moraviska stjärnor av – uppklistrade på bokkartong, en restbit satinband att knyta med och några av dotterns färggranna plastpärlor som extra dekoration. På pärmens insidor klistrade jag cerisefärgat papper. Inlagan består av 60 sidor av ett 100 g papper som inte är helt vitt och som är fullt med ”partiklar” i bruna toner.




Jag är ännu inte riktigt på det klara med om den är färdig så här eller om det ska komma någonting till på framsidan. En snygg etikett kanske?

[tags: bookbinding, coptic, stitches]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!