tisdag 8 juli 2008

Okej, så föll även jag ner i bloggträsket

OJ-OJ-OJ, jag som hade lovat mig själv att aldrig börja blogga och här är jag nu ändå. Men det är klart, lever man ensam som jag och allt som oftast inte har någon annan att prata med än sig själv, då är ste­get ändå inte så långt till bloggen.

Min tanke är att dela med mig av funderingar, idéer, färdigställda pro­jekt och sådana under arbete och – framför allt – få ösa ur mig när re­noveringen av ”Rucklet” känns motig.

Tja, inte mycket att orda om, så nu kör vi :)


”RUCKLET”, SOM DET SÅG UT NÄR JAG KÖPTE DET I AUGUSTI 2005

2 kommentarer:

  1. Oj! vilken ambitiös vacker trädgård, jmf med våran här i Baggholma.
    Vi anstränger oss så lite som möjligt, klippa gräset och hålla undan det värsta ogräset fr potatisplättarna, lite här och där.

    Ser att du är jättekreativ, det var jag också i din ålder. Nu är jag 70 och gift med R som lagar fantastiskt god mat och kan allt i den vägen plus lite annat.
    Jag ramla in här pga mina bilder om mossor i Flickr. Håller med dig om paradiset på jorden. Inte vill jag bo någon annanstans nu sen jag hittat hit, -86.
    om till Brändö -73, amb. spec.lär.
    Blev ökänd för att jag virkade i kyrkan, (sorgearbete). Virkade mössor på fri hand. Fint hur du har!
    Björn Carneholm, (Iskultur i skärgården)

    SvaraRadera
  2. Hej på dej Björn och så roligt att du råkade trilla in här hos mig! Om jag, som du, bodde ute i den RIKTIGA skärgården i Brändö, då skulle nog min trädgård se helt annorlunda ut. Men bor man "mitt i stan" är det nästan tvunget att ha god ordning och "städat" på gården. Fast första året efter köpet lät jag en stor portion av ägorna bli rena ängsmarken. Jag hann helt enkelt inte med både husrenovering och trädgårdsarbete.

    Ha en riktigt härligt skärgårdssommar med frugan!

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!