torsdag 28 januari 2010

Sju saker om Stjärnkraft

SER MAN PÅ, jag har fått en ”Kreativ Blogger”-award av Fru Venus, och det är jag ju glad för. Men – fy på mig – jag kommer inte att hålla mig till reglerna, som säger att jag, i min tur, ska skicka den vidare till sju andra bloggare.

Voffö gör ho’ på dette vise’? undrar säkert vän av ordning, och tycker antagligen – förmodligen med all rätt – att jag är en otacksam gammal surkart. Men si, nu är det så att detta påminner alldeles för mycket om kedjebrev, och kedjebrev är jag super­duper­hyper­aller­gisk mot.

En annan regel säger att jag ska berätta sju intressanta fakta om mig själv, och very well, den biten kan jag väl ändå gå med på. Problemet blir att komma på sju saker ... eller sex ... eller någon. Hm. Nåväl, här följer en radda mer eller mindre okända per­son­liga fakta:

Jag äger minst lika många elverktyg som vilken normalhändig karl som helst ... odlar egen vitlök ... har varit Ålands snabbaste ma­skin­skrivare (>12.500 nedslag/30 min) ... har Cambridge Cer­ti­ficate of Proficiency i engelska ... gillar både whisky och cognac ... älskar att spela scrabble och skulle vilja lära mig järnsmide.

Snipp, snapp, snut, så var detta inlägg slut :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!