måndag 14 juni 2010

Veckans Vanartiga Vers #9

Yrkesmördaren Ben från Cape Fear
sa till polaren: ”Lend me your ear.”
Tog sig friheten sen
sno en bit av sin vän
och ta med denna som souvenir.


***

Denna limerick, och ytterligare 127 stycken, ingår i samlingen ”Limerickar att le åt”, som du kan ladda ner i sin helhet genom att klicka HÄR.

Tycker du att den här var kul och vill roa någon annan? Då är det bara att klicka på det lilla kuvertet med en pil på i slutet av inlägget och skicka iväg länken.

3 kommentarer:

  1. Hej N, versen är bra. Det är också det nya virkmönstret som du presenterade,tack och åter tack. Jag har garn i fräcka färger som jag skall virka efter ditt mönster.
    Det finns lite tid till det om kvällarna nu när det fortfarande är för kyligt för att vara ute.
    En bra dag, önskar vi båda

    SvaraRadera
  2. Vad skoj att du blev inspirerad! Mormorsränder är det perfekta projektet om man, som du, har överlopps garn som ligger och dräller. Lite trasmattsstuket, kan man kanske säga; man tager vad man haver.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset!
    Jo, jag säljer en hel del av det jag virkar/stickar annars så skulle vi nog inte själva få plats. jag har varje vecka en jämn beställningskö. Kul tycker jag.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!