torsdag 23 december 2010

Pepparkakskaos

IGÅR VAR DET pepparkaksbak i ”Rucklet”! Plåt efter plåt med ny­gräd­da­de hjärtan, stjärnor, gubbar och gummor fyllde till slut hela huset med en underbart julig doft och lilla A och jag hade hjärtans roligt.


(Beklagar den dåliga bildkvaliteten! Ljusförhållandena var rent ut sagt usla, och jag orkade inte släpa fram mitt provisoriska stativ mitt i baket.)

Förutom hundratals vanliga kakor bakade jag även en föns­ter­de­ko­ra­tion. Tanken var att göra en snöstjärna, men hur det nu var så räk­na­de jag fel på antalet uddar :o/ Men den pryder sin plats ändå, tycker jag. Idag ska vi dekorera gårdagens kakbak med kristyr och då ska även denna få sin släng av sleven.


Härmed vill jag också passa på att önska alla en riktigt

God Jul

I år, liksom tidigare år, slösar vi inga pengar på porton,
och skickar med andra ord inga riktiga julkort.

4 kommentarer:

  1. En riktigt GOD JUL till dig också!
    Stor julkram, Monica

    SvaraRadera
  2. Och en riktigt GOD JUL till dej Nina! Kramis från Sund:-)

    SvaraRadera
  3. En godjulönskan kommer även från Sveriges nordligare delar!

    SvaraRadera
  4. Kram på Dej och ha nu en riktigt GOD JUL!!!
    Och ät inte kakor nu så Du får ont i maggen.....(;

    Jenny

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!