fredag 24 december 2010

Tack, Tomten!

– Men tack, snälla Tomten! Huur kunde Tomten veta att det var pre­ciis det här jag önskade mig i julklapp?

mummel-mummel

– Hursa? Jag hörde inte riktigt. Tomten får nog sluta mumla i skägget!

mummel-mummel

– Jovisst, det är klart jag är glad! Vem skulle väl inte bli överlycklig för en alldeles färsk punktering alldeles lagom till julafton?

mummel-mummel

– Förlåt, vad sa Tomten?

mummel-mummel

– Jaså, jaha. Nädå, det gör absolut ingenting att det råkar var -18° där ute. Nog vet väl Tomten att ”det finns inga dåliga väder, det finns bara dåliga kläder”..?

mummel-mummel

– Tack, tack, och god jul på sig själv tomtejävel rara Tomten!

5 kommentarer:

  1. Men däcket var ju bara platt på ett ställe i alla fall.
    God Hjul på dej Nina och ha det så bra

    SvaraRadera
  2. God jul och håll dig hemma, så behöver du ingen bil..... Här är det fullt snökaos. Annacarin

    SvaraRadera
  3. Åh, din stackare! Hoppas att det redde upp sig utan att du behövde frysa för mycket!
    Stor julkram, Monica

    SvaraRadera
  4. Tomten kunde ju ha gett dig en ny bil i stället för punktering.
    Hoppas att du haft en mysig julafton.kram

    SvaraRadera
  5. Hej

    Oj det var inte en skoj julklapp ju att få punka...men om jag får skämta lite så var det ju ändå en god Hjul..ha ha.....

    Fy ja....har sett 5 bilar på två dagar med punka...inte kul i detta väder

    God fortsättning i alla fall önskar jag

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!