fredag 14 januari 2011

En mer romantisk variant

DET VAR SÅ himla kul att göra den förra påsväskan, så jag satte o­me­delbart igång med en till. Blommor hade jag ju ...

Den här blev lite mer romantisk, lite elegantare. Tills vidare har jag in­te tvinnat den långa snodd som behövs för att åstadkomma den rätta stäng- & bärfunktionen, men för övrigt är den färdig. Cirka 21 cm på höjden och 13 cm i diameter är de strategiska måtten.


Blommor på toppen, förstås!



Flätor runtom:



Och botten är rund:


6 kommentarer:

  1. Jag har just läst din novell "Nitlotten" och blev riktigt gripen. Men så där är det i levande livet, många tragiska öden finns det. Den var riktigt bra skriven.

    Och vackra väskor fortsätter det att komma ur dina flitiga händer.
    Nu ska jag se om det finns flera noveller att hitta i dina gömmor.

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Lägger du en pappskiva i botten för att få den så stadig?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Cici:
    Ack ja, visst sympatiserar man med den stackars skogshuggaren? Kul att du gillade den, trots att det är rätt länge sedan jag skrev den :o)

    Monica:
    Nej, ingen papp någonstans. Inför fotograferingen stoppade jag ner en tunn scarf i påsen så att den skulle "hålla formen".

    SvaraRadera
  4. De är så fina, humörhöjare!

    SvaraRadera
  5. Hej, hamnade plötsligt på din blogg och gillar den jättemycket så hoppas det är okej att jag anmält mej som följare. Ska sätta igång att läsa dina alster. ha det bra. mvh annie

    SvaraRadera
  6. Självfallet! Alltid kul med "nya fejs" :oD

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!