lördag 20 augusti 2011

Framsug

GRÅTT, VÅTT OCH dystert, sånt är läget på utsidan av mitt köks­föns­ter denna morgon.


Men i mitt hjärta är det, sedan gårdagen, solsken hela dagen. Under eftermiddagen igår stannde nämligen en av TNT:s apelsingula bud­bi­lar framför ”Rucklet”.


Paketet var från Electrolux och innehöll, förutom det utlovade mun­stycket, en knippe dammsugarpåsar och en förpackning av såna där lukta gott-grejer som man ska stoppa i de förutnämnda för att sprida väldoft istället för stanken av sunkig dammpåse.


Eftersom det pga maskinhaveri inte blivit mycket med dammsugningen de senaste veckorna bestämde jag mig för att omedelbums köra ett varv runt kåken.

Avancerad grej den här nya ZE 062, med front suction och allt. Baksug har man ju haft att göra med här i livet, men det här med framsug var en nyhet – som dessutom fungerar. Ja, halleluja, mina vänner! Inte hade jag en aaning om att ett annorlunda munstycke kunde göra så stor skillnad!

Herremingud, med ens var det ju rentav kul att dammsuga! Eh ... nä, det var det väl inte. Jag kommer aldrig att gilla dammsugning. Men låt mig sträcka mig så långt som att säga att det i alla fall var enklare med ett munstycke som rullar såå lätt och som slurpar i sig dammet i framkanten. Och, framför allt, som inte trillar av var och varannan mi­nut.

Visst, visst, jag är fortfarande syrlig för att det inte tillhandahålls de reservdelar man behöver, men karamellen smakar lite mer sötsurt i och med att man på Electrolux faktiskt tycks värna om den lilla kun­den. På lokalplanet har vi en hel del näringsidkare som skulle må bra av att skickas på kurs till dem, det kan ni skriva upp!

2 kommentarer:

  1. Det var ju bra att du fick ett nytt.
    Här är man så less på det blöta som kommer ner man kan ju inte göra det som behövs utomhus.Det blir att sticka.kram

    SvaraRadera
  2. Så roligt med en firma som tar ansvar! Jag förstår att du är glad! och du fick tydligen ett bättre munstycke än du hade tidigare på köpet!
    Grattis!
    Kram, Monica

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!