tisdag 5 juni 2012

Bisfosfonatbaksmälla

DAGEN EFTER VECKOMEDICINEN – det är som att ha värsta bak­smäl­lan. Idag blir det därför bara en bukett åt alla er som gitter kom­ma och kika om jag skrivit eller fotograferat något nytt. Förhopp­nings­vis är det en bättre dag imorgon.



Morgonens lab var förresten en redig lista: fB-Gluk, U-Prot, U-Prot-fr, S-Prot-fr, S-Tryptas, P-TSH, P-A1At, P-Alb, P-Hapto, P-IgA, P-IgG, P-IgM och P-Oroso, varav merparten tas för att leta efter någon form av lurig, inflammatorisk process som skulle förklara min D-vitaminbrist och ny­upp­täckta osteoporos.

Det måste väl ändå tolkas som att behovet att helt öppet få sucka och himla med ögonen när jag befinner mig i samma rum har minskat lite grann? Och att den nästan synliga tankebubblan à la serietidning med texten: Hypokondrisk svid- och brännkärring kanske spricker? Det skulle vara förnämligt, för är det något jag har mycket svårt att fördra är det att be­handlas nedlåtande och som om jag vore mindre vetande.

2 kommentarer:

  1. Tack för dom fina blommorna, det är klart jag tittar in...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Jag har träffat läkare i min dar som sitter och muttrar för sig själv om att vissa provsvar inte såg bra ut. När jag då har krävt lite mer preciserade uppgifter tittar de förvånat upp och plötsligt upptäcker de att även medelålders damer har en fungerande hjärna.Jag tror att de yngre läkarna är något bättre på att tala till patienten istället för att bara prata med sig själv.Fina blommor!I dag firar vi nationaldag här så färgerna passar bra.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!