onsdag 3 oktober 2012

Vardagsmat

DET HÄNDER ATT jag slår mig själv med häpnad. Efter tillagning av tre liter chili con carne, hoprörning av guacamole och bak av två rejäla bröd kände jag igår att det var en sån gång.


Är det specialpris på blandfärs så är det, och koket räcker till tre mid­dagar. Det smakade faktiskt inte rävhäck heller, det kan jag intyga, trots att middagen var ett resultat av min alldeles egna kokkonst :o)

***

Igår lät förresten polismyndigheten meddela att FPA ombetts att se­nast den 31 oktober inkomma med ett bemötande till min polisanmälan från de 16 februari. Det var väl lustigt att det råkar vara samma dead­line som JO satt för samma ärende?

Det ska bli mäkta intressant att ta del av på vilket vis FPA kommer att bortförklara såväl för justi­tie­om­budsman som polis att de inte på gud vet när följt statsrådets förordning för hur det allmänna bo­stads­bi­dra­get ska be­räknas. För en bortförklaring är jag övertygad om att det blir.

Och det blir bara intressantare och intressantare att ingen rep­re­sen­tant för den tredje statsmakten, dvs media, t.v. tyckt att det här är värt att föra till torgs. Feghet? Munkavle?? Eller tvivlas det helt enkelt på hur det står till med min intelligens..? Nåväl, det sistnämnda är det inget fel på, det har jag t.o.m. papper på ;o)

Och hörni, när jag nu en gång är inne på det här med myn­dig­heters makt­miss­bruk:

Skriv under namninsamlingen mot försäkringsdiktaturen i Finland!

Eller gilla åtminstone insamlingen på Facebook. Så mycket kan vem som helst bidra till ett försök till för­änd­ring. Annars går det att, som tidigare beskrivits, un­der­teckna anonymt om man så vill.

1 kommentar:

  1. Chilicorncane är så gott men jag är ganska ensam om att tycka det i den här familjen,det är nog för att det är bönor i den.

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!