lördag 3 november 2012

Oj, oj ... OJ!

JAG VAR VISST lite okoncentrerad när jag skrev gårdagens inlägg, för av någon anledning glömde jag bort att för handen ligger, förutom det redan nämnda och såvitt jag kan bedöma, både marknadsföringsbrott och grovt bedrägeri.

Det oaktat, så har det som från början var planerat att bli en enkel an­mälan till försäkringsnämnden vid en grundligare granskning bytt skep­nad från tvistemål till brottmål.

Jesus, Josef och Maria, is there never going to be an end to all this shit??

2 kommentarer:

  1. Jag har själv under många år varit föredragande i en försäkringsnämnd. Ibland har kunden fel, andra gånger har kunden fel jämfört med villkoren men nämnden tycker att det är läge för en villkorsändring därför att villkoren är orimliga och ibland har förstås kunden rätt och bolaget har tolkat ärendet fel.Jag håller tummarna (fortfarande)men får släppa dem ibland eftersom jag nu har köpt nytt garn (suck) och plockat fram stickorna, full av entusiasm som vanligt. Fast det brukar gå översom du vet!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  2. Den där beskrivningen du gav av arbetet i försäkringsnämnden lät ju halvhuman i alla fall :o)

    Men i det här fallet är det inte en tolkningsfråga, eftersom "tolkningen" på samtliga aktuella punkter i försäkringsvillkoren är likvärdig med en fullständig omskrivning av vad som stipuleras i dem.

    Det här handlar blott och bart om ett oerhört klumpigt försök att minimera mängder lusidorer som ska ut från den stinna kassakistan. Och som av en lustig slump råkar det ifrågavarande bolaget vara en gren av det bolag där en annan gren på flera punkter också i hanteringen av mitt arbetspensionsärende handlat i strid med lag. Så ett ärende för försäkringsnämnden blir det inte. Men polismyndigheten ska väl också ha något att göra..? ;o)

    Så du har shoppat på dig nytt garn? Ja, ibland är det enda sättet att få tummen ur och komma igång, så jag kan bara önska dig lycka till! :oD

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!