fredag 28 januari 2011

Färgglad fredag

NÄR JAG STRAX efter gryningen i morse satt på ”tronen” i mitt ruf­fi­ga, orenoverade badrum kikade jag ut mellan persiennens la­mel­ler. Himlen var helt makalöst turkosblå, vilket tyvärr inte fastnade på bild. Men det bådade gott för dagen!


Tulpanerna jag överraskade mig själv med igår bidrar på sitt vis till att denna januarifredag i nådens år 2011 artade sig till en bra sådan.


På eftermiddagen gjorde jag en gammal väninna sällskap in till stan. Vi har av diverse rutiga och randiga orsaker inte umgåtts på sex-sju år, men har plötsligt fått till det igen. Jätteroligt! Och så är det bra att ha någon att skylla på för att jag kom hem med ett hund­ra­grams­nys­tan med det ljuvligaste, nyansfärgade garn: Marks & Kattens ”FAME Trend”.


Vad det ska bli av det? Ha, det säger jag inte! Ni får vänta och se. Men hur som helst stickade jag klart sjät­te paret sockor igår kväll, så nu ska det för omväxlings skull bli något annat ;o)

6 kommentarer:

  1. En schal kanske som är så poppis nu?Kram

    SvaraRadera
  2. Varken du eller lilla A borde ju behöva frysa om fötterna resten av vintern, i alla fall!

    Spännande garn du skaffat hem, ska bli roligt att se vad det blir av det. Jag har i alla fall gjort ett tiotal blommor i dag och det var ju inte så komplicerat.

    SvaraRadera
  3. 4U2!:
    Japp! Det finns så otrooligt fina nyanserade garner numera att man blir precis "kollig" om man går in i en garnbutik, därför gör jag det inte så ofta. Och just nu gäller det i första hand att sticka upp alla restgarner som ackumulerats under årens lopp, men lik förbannat trillade jag dit på det här nystanet :o/

    Stickmamman:
    Kanske, kanske inte ;o)

    Cici:
    Nej du, vad sockbiten anbelangar kan vintern få bli preciis hur lång den vill - men det vill ju inte jag.

    Blommorna går så himla fort att göra att risken är överhängande att det blir för många av dem, sen när man kommit igång.

    SvaraRadera
  4. Jojo! Nu har "tant Trög" kommit tio centimeter på första raggsockan. Är lite stolt faktiskt.LIka bra att börja nu om det ska bli klart till jul.
    Trevlig lördag
    Kerstin

    SvaraRadera
  5. Hahahaa! Du är då för underbar, Kerstin :oD Men har du verkligen övergivit rutorna dina till förmån för sockstickning? Eller kör du parallellhantverk? Det blir ju mer omväxlande på det viset!

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!