torsdag 8 mars 2012

Dagsformen..?
Tackar som frågar, den suger fett.

 
Jaha, och..?

Trött, rent fysiskt alltså.
Vaken med smärtor bakom bröstbenet sedan 04-tiden.

Trött som fan på det här livet.
Otroligt trött på att jämt vara ensam med all skit.

Lessen, orolig och jävligt frustrerad
... och samtidigt: ARGARE än arg.

Och jag vet att jag har sagt det förut, men det tål att upprepas:

Varför i herrans namn ger folk storvulna löften till höger och väns­ter, struntar sen blankt i att hålla vad de lovat och tycks ge full­stän­digt blanka sjutton i konsekvenserna?!

7 kommentarer:

  1. Ja man lär sig ett och annat under livets gång. T ex att hellre lova för lite och sedan överraska istället för tvärtom.
    Kram till dig
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Dessvärre verkar antalet sådana som har kommit till samma insikt inte vara överdrivet stort. Påfallande få inom läkarkåren dessutom. Åtminstone bland dem jag haft den äran att ha att göra med.

    SvaraRadera
  3. Eftersom jag inte vet vad det handlar om kan jag inte komma med några försök till ursäkter, men jag hoppas att du får besked snart vad än det rör sig om. Förstår på ditt tonfall att du är både upprörd och orolig.

    SvaraRadera
  4. Halvkvädna visor är aldrig bra, så här är förklaringen. Samtal under telefontid på måndag morgon:

    "Okej, då säger vi som så att jag ringer dig imorgon eftermiddag efter att jag pratat med X."

    "Fint! Ska jag förresten ta ett nytt TSH om en månad igen?"

    "Eh ... mm ... jag har inte tillgång till min kalender just nu, så jag kan inte ge dig nån ny telefontid. Du, vi tar det när jag ringer dig imorgon."

    "Okej, tack och hej."

    Tisdag: inget samtal.

    Onsdag: inget samtal.

    Torsdag e.m. (dvs idag): JAG ringer upp mottagningen för jag måste få besked, eftersom det gäller en bilaga till en besvärsskrift som ska vara inlämnad före 16.3.

    Och så här går det till mest hela tiden.

    SvaraRadera
  5. Usch vad surt, men tyvärr inte ovanligt att det är så det går till.

    SvaraRadera
  6. Nej, precis :o/ Och det gör u-n-d-e-r-v-e-r-k med min diagnos Reaktion på svår stress. Precis som att mitt pensionsförsäkringsbolag hackat sönder det senaste året i sju (7!) beslutsperioder för invalidpensionen (som nu dessutom avslagits). Man upphör inte att förundras, förfäras och förgås av förtvivlan och frustration. Men tillfrisknar gör man inte.

    SvaraRadera
  7. Tyvärr inget ovanligt,för min del så fick jag telefon idag ,ska få ultraljud i morgon för det var ett återbud.Hade igår en tanke på vad det blivit av den remissen?
    Hoppas att du får ditt samtal snart.KRAMAR

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!