fredag 4 maj 2012

Underbart på kort


DEN RÅDANDE KYLAN till trots växer det faktiskt, både i och utanför Glaspalatset. Igår fick jag lov att fylla på ännu mera jord i mina pota­tis­hinkar och samtidigt skolade jag om ytterligare fyra squashplantor.

Tulpanerna i sina säckvävsomsvepta hinkar var såå vackra i det av­ta­gande ljuset på kvällen ... *suckar lyckligt*

Utåt kvällningen tog Lilla A och jag en promenad. I förrgår, bara några minuters gångväg från ”Rucklet”, passerade vi en plats som var så ma­ka­löst bedårande med illande blå scillor mot en fond av massor och åter massor av frodiga mattor med nunneört i olika nyanser av lila. Jag ba­ra måste dit igår igen, denna gång med kameran redo!


Hemma på gården formligen lyser gångna påskars tête-à-tête -ruggar mot det friskt gröna på kvällen. Och längst upp i toppen på min allra högsta gran, mot den mättat blå kvällshimlen, satt en liten en och vi­lade sina vingar.

Vissa dagar är mer makalösa än andra, visst är de?

4 kommentarer:

  1. Visst är det så! Jag hoppas helgen blir sådär riktigt mysig som jag inbillar mig. Vi sticker till fastlandet i vår lilla pickup för att lasta den full med exotiska växter. Vi bor på den lilla moderna Körsbärsdalens B & B en natt och så bär det av hem igen.
    Kan bli riktigt trevligt - och så får vi se hur Santos bär sig åt på bilresor!

    SvaraRadera
  2. Ja, nu vaknar livsandarna till, det går inte att motstå, när det spirar och gror och blommar överallt!
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig, dina bilder är vackra och jag förstår hur det känns inombords. Tänk att så lite kan göra en så nöjd och glad.
    C och jag var på ett ställe igår, vi promenerade bland vackra träd och fina buskar, det var så fridfullt, en lisa för själen. Det behöver inte hända storverk alltid.
    Ha en skön kväll
    Monkan

    SvaraRadera
  4. Väldigt vackert å fint,det är ju bästa tiden nu,här blir det kanske snö i morgon.kram

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!