söndag 19 augusti 2012

TILL SALU > Dubbel mormorsgrytlapp [såld]

 
DEN VAR TÄNKT att bli min egen, den här grytlappen. Men så gick jag och fick ett par pigga Aarikkalappar av väninnan S bara dagar senare, så nu säljer jag även den här.

Garnet jag använt är älsklingsgarnet sedan åratal tillbaka, ”Cata­nia” från Schachenmayr Nomotta. Virknål nr 3,5 mm.

Den färdiga, dubbla grytlappen väger c. 56 g och har måtten 18,5 × 18,5 cm.

Grytlappen finns att köpa i min Etsybutik.

Ena sidan.

Andra sidan.


Mina hankar är inte virkade.
(Jag blir vansinnig på hankar som skruvar sig.)

2 kommentarer:

  1. Den är verkligen läcker i färgerna den där grytlappen. Nu har jag redan en snygg grytlapp med en älg på, tillverkad även den i/på Åland som av en slump, så mitt behöv är täckt för tillfället.

    Jag blev tvungen att titta på hanken den har och nu är jag ganska nyfiken på HUR du gör dom.

    SvaraRadera
  2. Kul om älglappen är i användning!

    Hanken är gjord med makraméknutar runt några varv garn, som jag virar runt en linjal. Lätt som en plätt och med ett irritationshämmande resultat :o)

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!