torsdag 18 mars 2010

Kylskåpsstädning, mitt privata K2

DET FINNS ETT antal hus­hållsgöromål jag bara inte kan lära mig att gilla. Ett av dem är att stryka skjortor, ett annat att städa kylskåpet. Varje gång det är dags för det senare känns det nästan som jag är tvungen att förbereda mig för att bestiga K2 eller nåt. Det är bara tråkigt. Men nu är det gjort, och jag hittade inte särskilt många ”lik” heller. En slatt chilisås bäst före 2006 och en halv burk äppelmos som begåvats med ett grönt vintertäcke, det var allt.

Som vanligt har jag svurit sammanbitet över dem som designar dessa moderna hushållsapparater. Mitt kylskåp är inte gammalt och borde med andra ord ha ett väl genomtänkt utförande. Ha! säger jag. Vad är det som föreställs vara genomtänkt t.ex. med alla konstiga krumbukter och märkliga prång på de löstagbara hyllorna på dörrens insida? Herregud, det finns ju mellanrum man inte slipper till ens med flaskborste, än mindre med trasan för att torka torrt när de diskats.

*tuggar fradga och sliter mitt hår*

I mitt nästa liv ska jag bannemej bli industridesigner! Under förutsättning att jag inte blir vildkanin på Gotland, förstås ;o)

2 kommentarer:

  1. Håller med om båda bergsbestigningarna! Stryka överhuvudtaget är ju så tråkigt så man vill kräkas. Stryker numera minsta möjliga ;) Kylskåpet.. Jo jag har faktiskt 2 st att hålla reda på så det är lagom kul. Maken undrar ibland om matvarorna ska gå ut av sig själva...

    SvaraRadera
  2. Stryka borde strykas från to do-listan helt och hållet, om jag får uttrycka min åsikt.

    Tips från coachen: utse Göran till första kylskåpsadministratör med uppgift att ta hand om såväl rengöring som sortering. Fast det kanske inte dina nerver pallar för..? *garvar*

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!