måndag 15 mars 2010

Det är ju bara sk-t på tv

MEN HERRE MIN guuud, vilken jäkla smörja ... Jag tror jag måste kräkas. Vad är det som får människor att ställa upp på sånt här? Och vem är det som bänkar sig framför tv:n för att se på det utan att vara – eller bli – medvetslös?! Vem vid sina sinnens fulla utsätter sig för något liknande utan att vara därtill nödd och under pistolhot tvungen..?

bilden är från artisdesign.se
Jag pratar naturligtvis om TV3:s serie ”Svenska hollywoodfruar”. Om TV4:s ”Drömmen om Italien” är rena, rama sk*ten, så ingår det inte ens ett tillräckligt adjektiv i min vokabulär för att be­skri­va detta televisionens definitiva bottennapp.

Men varför har mänskan tittat på det då? undrar ni förmodligen.

Tja, precis som med allt annat här i livet så anser jag att man bör ge saker och ting en chans innan man dömer ut det. Men believe you me, i det här fallet blir det inga fler chanser. Näpp. Jag överväger allvarligt att ”tappa bort” kanalplatsen för TV3, vars tablå kan skryta med ännu fler hjärndöda program än det här.

Ge mig ”Kommissarie Morse”, ”Mord i sinnet” eller någon annan bra brittisk deckare! Eller intressanta vetenskapsmagasin. Då, men bara då, kan vi numera snacka aktivt tv-tittande från min sida. Alla dessa förnedringsprogram, billiga såpoperor och värdelösa pratshower vill jag inte ha. Lika lite som sportsidorna i dagstidningarna.

(Fast Skavlan är faktiskt rätt bra, det är han.)

Frågan är, om det inte börjar bli dags att bortrationalisera tv:n här i ”Rucklet” helt och hållet? Fast ett sånt tilltag får förstås som oönskad bieffekt att A packar och flyttar till pappsen. Och det vill jag ju inte.

*tänker*

Nä, det är väl så att det börjar bli läge för att byta till IPTV. Det verkar vara enda sättet att undgå att drunkna i springfloden av skitprogram utan att behöva vinka adjö åt avkomman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!