torsdag 18 mars 2010

Unplug it, please!

IGÅR VAR DET St. Patrick's Day och på kvällen följde jag med kompisen S för att lyssna på IarnródParks bar. Hennes lagvigde är en av medlem­mar­na i det här åländska bandet, som främst spelar musik med irländsk anknytning.

Jag gillar verkligen irländsk musik, men har nu en gång för alla konstaterat att jag föredrar att lyssna om de spelar unplugged. Det gör helt enkelt ont i mina gamla öron när ljudet blir för högt, som det tenderar att bli med för­stär­kare i ett litet utrymme.

Videoklippet här nedan har jag lånat från bandets blogg, så att ni ska kunna lyssna på ett spår från deras rykande färska demoskiva ”Kopman Station”. ”Galway Girl” heter låten.

2 kommentarer:

  1. Tack N för härlig musik,både jag och C är förtjust i den Irländska musiken. Även mitt barnbarn på 18 vårar gillar den. Irland är ett av få länder som står som önskeresa.

    SvaraRadera
  2. Ack ja, till Irland skulle jag också vilja resa *suckar och suktar* Men det får nog bli bara i tanken, är jag rädd.

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!