måndag 27 september 2010

Men hallå, nu får det väl vara nog?!

OJ, OJ, OJ, DET HÄR börjar faktiskt bli irriterande, så låt mig säga som så här:

”Bästa besökare från Hewlett-Packard, nu tycker jag att det kan vara nog med besök här på min blogg. Har ni inte läst mina inlägg till­räck­ligt många gånger redan??? Skicka mig istället den där förbannade DVD-enheten som enligt produktdemon skulle följa med vid da­tor­kö­pet så att vi får saken ur världen.”

Dagens loggar, so far:



[Klicka på bilden för större format.]

10 kommentarer:

  1. Hej Nina, jag känner till ditt ärende och förstår din frustration då jag var i tron att detta var löst. Jag kommer att kontakta dig via mail så löser vi denna mycket tråkiga historia. Mvh, Linda B Jeleby, HP Store manager

    SvaraRadera
  2. De tycks inte ha förståndet kvar. =D Inte fattar de vad de läser (eftersom de måste ta det i repris) och inte fattar de vad de har lovat heller. Tycker precis som du att de kunde skicka A dvd-enheten nu så skulle saken vara ur världen! "Det drabbar ju ingen fattig" om de måste avvara en låda!

    SvaraRadera
  3. Jag sa ju i förra kommentaren, att de måste ha en man speciellt anlitad, för att bara kolla din blogg...
    Så känn dig betydelsefull!
    Du har makt...du kommer att vinna!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Pipi & Monica:
    Tja, läs första kommentaren är det enda jag kan säga ;o) Men en evinnerlig tid har det tagit, det är det inget snack om.

    SvaraRadera
  5. Först tänkte jag säga att de nog använder dig som typexempel vid personalutbildningar, men jag kom av mig. Annacarin

    SvaraRadera
  6. Äntligen ett riktigt "livstecken" från HP!?

    Men varför inte skicka dej svar om detta via mejl istället?

    Jaja....jag hoppas innerligen att DU ska slippa strida mer för detta snart.
    Det är ju ren skam att ett företag lovar något på en plats, och sedan struntar i Dej på detta viset!

    Fast....STRUNTAT i dej har dom ju inte!?!?
    Det syns ju på Dina "loggar"....
    Varför ska allt behöva vara så krångligt?

    Och man kan ju undra om dom tänker kompensera Dej ytterligare, för att dom orsakat både Dej och Din Dotter en massa besvär?
    Vore på sin plats tycker jag.
    Har ju själv jobbat inom handel, och är det något man bör värna om för att få god "reklam", så är det att snabbt och smidigt lösa problem som leverantören orsakat.

    Annars blir det så här ju!

    Håller mina tummar så att Dotera Din snart kan få använda sin dator till det den var tänkt och avsedd för!

    Kram på´re!
    J:son

    SvaraRadera
  7. Annacarin:
    Hahahaaa! Är det min framtid att agera skolexempel för hur en krånglig kund beter sig då ställer jag med förtjusning upp. Någon ska ju besätta den rollen också och det kan lika väl vara jag som någon annan.

    J:son:
    Jodå, nu har jag fått mejl också, ett mycket hövligt sådant. Men nog tog det en oacceptabelt lång tid för detta under att inträffa, inte sant?

    Hela historien är snarlik den jag i morse kunde läsa om i lokaltidningen:

    En kille får ett annonsblad med ett supererbjudande på en spånsug. Han klipper till, men blir minst sagt förvånad när paketet kommer: i lådan medföljer ingen slang.

    En spånsug utan slang är ju som en cykel utan hjul, så han kontaktar företaget. Av dem får han svaret att slangen inte ingår utan måste köpas separat. Priset som uppges är 20 euro.

    Det de "glömmer" informera kunden om är att priset är per meter. Slutnotan blir därför 120 euro, eftersom man svårligen kan använda en spånsug med kortare slang än så.

    Slangen kostade således nästan 50 % av priset på själva sugen, som låg på 249 euro.


    Visst blir man trött? Och ARG!

    SvaraRadera
  8. HP dramat kanske är på väg att lösa sig.Dom kan ju skicka nått extra till dig som ni kan ha glädje av.Kram till er.

    SvaraRadera
  9. Det är väl klart som korvspad varför de skrev svaret på hemsidan och inte ett vanligt mail!!! De vill så klart att alla som har läst dina klagomål skulle få veta att de bryr sig om sina kunder!!Annacarin

    SvaraRadera
  10. StickMamman:
    Det kommer de att göra.

    Annacarin:
    Jodu, det är så klart, det spadet, att det inte ens finns några korvbitar i det ;o)

    Trist bara att soppan blev stående obevakad så länge på spisen att den hann koka över innan någon reagerade ...

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!