lördag 2 oktober 2010

Romantiken lever

OM UTIFALL ATT någon fått för sig att romantiken skulle vara av­li­den: Glöm det! Den verkar vara vid god vigör och tar sig bara lite nya uttryck.


Här snackar vi alltså inte flotta restaurangbesök, juveler eller maffiga buketter med blodröda rosor, nix biobiljetter och inte heller någon överraskande pava äkta champagne. Näpp, ingenting i den vägen alls, men väl en trave hemodlade tomater, en ”buske” dito haricot verts och ett par välväxta stolta fjällskivlingar.

Det var nämligen det som mötte mig på terrassen när jag kom hem efter min kvällspromenad igår. Först såg jag bara svamparna, som ”växte” i min korg med kaneläpplen, och fattade ingenting. Sen såg jag resten och då trillade polletten ner med ett ljudligt pling.


Romantik kan synbarligen ta sig många uttryck, varav tydligen färsk skogssvamp är ett. Om det är ett grepp som får mig på fall..? Pja, det återstår väl att se. Ska jag vara riktigt ärlig skulle nog föda i en så­dan form att jag inte behöver tillreda den själv landa i bördigare jord ;o)

6 kommentarer:

  1. Och hjärtat då? Romantiskt så det förslår, tycker jag!
    Visst blir man litet nyfiken...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Äpplen? Det är väl det du lider störst brist på, efter vad jag förstått.

    Bittan

    SvaraRadera
  3. Kanske har du haft besökt av "Herr Kantarell?"

    SvaraRadera
  4. Mer romantiskt än sms med tvära avslut och puts väck i det blå i alla fall *skrattar*...

    Men vad är på G ute på ön??? Nyfiken (förstås!!)...

    SvaraRadera
  5. Hehe, jag gissade väl att det här skulle väcka en viss nyfikenhet, men mer än så här tänker jag inte yppa i det här skedet.

    PS. Hjärtat ritade jag själv i morgonfrosten på terrassräcket, för jag tyckte det skulle bli en lämplig illustration till inläggets innehåll. Inte för att mitt hjärta är kallt som is, så illa är det inte. Men det har varit fruset så länge att det kan ta sin tid - och kräva sin man - att tina upp det ;o)

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!