fredag 1 oktober 2010

Mitt begagnade liv

MED ÅREN HAR second hand och loppis blivit mer eller mindre en livs­stil för mig. Så gott som alla mina paltor (underkläder undantagna) hittar jag till löjligt låga priser till och med här i Mariehamn, som an­nars är ökänt för en relativt hög prisnivå.

Fast idag blev det inga kläder, det blev en übercool ryggsäck ur Ma­ri­mekkos sortiment! Kanske en smula barnslig för en snart femtioårig kärring, men jag gillar den skarpt.


Den här gången fyndade jag hos Bettans Bod, en s.k. bordsloppis strax utanför Mariehamns absoluta kärncentrum. Här är det m.a.o. pri­vatpersoner som hyr upp ett bord och säljer bort bl.a. kläder, skor och dies und das de inte längre behöver.

Bettans ligger bra till även för den som anländer med passagerarfärja till Mariehamn. Man passerar butiken på väg in mot centrum :o)

4 kommentarer:

  1. Grattis till fyndet hälsar den avundsjuka:-)

    SvaraRadera
  2. Secondhand är bra...
    Även om man känner att man är lite "secondhand" själv ibland, ha, ha...

    SvaraRadera
  3. Second hand är väl jättebra ur alla synvinklar, inte minst ur miljösynpunkt! Visst?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Gillar även dessa,det är ju kul att bara kolla på alla saker.

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!