måndag 29 november 2010

Semesterprojektet som gick i stå

NATURLIGTVIS HADE JAG packat ner garn och en virknål inför resan till Madeira, konstigt vore det annars. Men resultatet blev magert. Yn­ka fem mormorsrutor av miniformat är allt jag presterade på hela ti­den.


Efter hemkomsten känner jag inte riktigt för färgerna längre. De hör liksom södern och varmare temperaturer till, så fortsättningen får lig­ga på is – haha! – till våren.

Närmast på lut ligger istället slutförandet av min långrandiga mormor. Garnet jag behöver för att göra det anlände från Tyskland någon dag före jag reste bort, så nu är det bara att sätta igång!

Annars lider jag av en gruvlig klimatjetlag just nu. Trots att det är +22° inne i ”Rucklet” fryser jag ända in i märgen. Men visst, samtidigt är det ju jättemysigt med bländvit snö på gården, en värmande brasa i kaminen och levande ljus i stakar och lyktor.

3 kommentarer:

  1. Hej N, fina färger på de små rutorna, jag förknippar dem även med kyla.
    Jag tycker om lyktor, men har tyvärr ingenstans att hänga dem som du, så mina får stå i grupper på golv eller i fönster.
    Det är fler än du som fryser, jag har tagit fram fårskinnstofflorna nu och varma myskläder, sådana där romantikdödare du vet :)
    Ha gott.

    SvaraRadera
  2. Det är ju ett bra tecken att du haft så trevligt att du inte hunnit virka mera.Isblå toner tycker jag ,fina nyanser.Minus 20 har vi man blir så less på kylan som aldrig ger sig.Men det snöar ju inte när det är kallt i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Monkan:
    Naturvit, poolblå och påfågelblå är färgerna och helt fel i den här polarvintern vi plötsligt fått :o/

    Här hos mig måste lyktor hängas upp, för jag har så mycket krukväxter på alla fönsterbräden att det inte finns plats för så mycket som ett värmeljus. Och det är bara i köksfönstret det går att hänga. Alla övriga fönster har utvändiga persienner och därmed inga gardinstänger att hänga något i.

    Stickmamman:
    Uj, så mycket som -20 har vi inte haft ännu och tur är väl det, för jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att klimatbytet skulle bli jobbigt som det är. Få se om inte väderspåmännen får rätt i att vi har en ännu längre och kallare vinter att vänta än den vi fick ifjol. Usch! :o(

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!