torsdag 24 februari 2011

Det rullar på

EN SÅN TUR att jag måste till återvinningen med diverse tomtetror, plast, tidningar och annat bråte idag! På samma vända tittade jag nämligen in via möbelreturen och hittade den vita rullgardin jag haft på önskelistan ett tag, avsedd att användas som neutral bakgrund när jag fotograferar saker till exempel för min Etsybutik.

Den måste förstås testas direkt, eftersom eftermiddagens solsken innebar intressanta skuggor:


Annars befinner jag mig i slutet på stickningen med det eländiga gar­net ”FAME Trend” från Marks & Kattens. Nystan nummer två är snart på upphällningen och har, förutom oerhört varierande garn­tjocklek, bjudit på ett stort antal skarvknutar :o/


Färgen på tulpanerna i sin vas och på stickningen fick mig plötsligt att komma ihåg de pärlor av turkoser och ametister jag köpte under min resa till Madeira i november. När ska jag månne få till något av dem..?

4 kommentarer:

  1. Vanligyvis är jag mycket bra på svenska språket, men nu fick jag fundera en stund på vad "tomte-tror" var för något... Annacarin

    SvaraRadera
  2. Vilket oosökt får mig att minnas det tillfälle för många år sedan då jag länge undrade vad Fälte-ko var för tv-program ;o)

    SvaraRadera
  3. Det är i alla fall en väldigt fin färg på garnet! Och det ser mjukt ut!
    Ha det så bra, kram från Monica

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!