onsdag 9 mars 2011

En ängel bland alla demoner

JAG KAN INTE komma på vem du är. Borde jag veta..? I så fall har jag ingen annan ursäkt än att min hjärna – verifierat – numera inte fungerar som den ska. Men mitt hjärta fungerar fortfarande, och av det sänder jag härmed mitt allra största, djupt kända TACK!

Jag satt imorse och funderade på att radera hela boken, men nu fick jag mig en tankeställare. Imorgon går en första manuskopia iväg, till Bonniers tror jag. Och än en gång är det bekräftat: det finns änglar bland alla demoner!

7 kommentarer:

  1. Grattis, grattis, det är du värd!!!
    Pengar behövs alltid....

    SvaraRadera
  2. Jag är fortfarande helt förstummad; att det faktiskt finns människor där ute som har ork och lust att bry sig om andra. Just nu känner jag mig inte som en särskilt närande del av samhället, mest tärande. Desto gladare och tacksammare är jag över detta!

    Pengar behövs sannerligen om man bor mitt i havet - i "fel" land - och ska posta manus till höger och vänster. Enbart portot för ett brev som väger 250-500 gram kostar 4,50 euro. Och om eländet dessutom blir "skrymmande" (>3 cm tjockt), då ska de ha ytterligare 3,70 euro. Plus kostnader för papper, tonerpulver till laserskrivaren och kuvert - i runda slängar 10 euro per manus blir det ... *suck!*

    SvaraRadera
  3. Grattis! Skönt att det finns så snälla människor! Nu håller jag tummarna för att Bonniers nappar...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Vad trevlig överraskning för dig,ska också hålla tummarna .Sen är det bara att skriva en fortsättning.Det skulle vara trevligt få veta hur det blev sen.
    Lycka till

    SvaraRadera
  5. Ja,änglar finns. Nu hoppas jag att det går bra hela vägen. Skulle vara hemskt roligt ifall det lyckades för dig med boken.
    Samtidigt vill jag tala om att jag skivit ut receptet på dina semlor, de såg superfina ut.
    Jag har själv tre kalljästa bröd på gång. Hoppas de blir bra, det återstår att se.
    Vi har regn och blåst idag, inget kul alls.
    Ha en skön eftermiddag
    Monkan

    SvaraRadera
  6. Monica:
    Tack ska du ha! Nu tror jag väl inte särskilt mycket själv på just Bonniers, men man ska ju börja någonstans och då är det väl lika bra att gå direkt på brontosaurusen ;o)

    Stickmamman:
    All tumhållning tas tacksamt emot :o) Fortsättningen - "60+ och nygift!" - ligger och mognar till sig bland alla tröga små grå. Tids nog är den väl färdiglagrad.

    Monkan:
    Uj, ja, vilket väder ni haft och tydligen ska ni få fortsätta "njuta" av detsamma, om kvällens väderrapport håller streck :o/ Det goda har det förstås med sig att du med gott samvete kan brodera vidare på dina fantastiska projekt! Jag är imponerad av att du har så god syn att du klarar av den där typen av pilligt handarbete. Det vete fåglarna om jag skulle fixa det numera.

    SvaraRadera
  7. Det gäller att ha ögonen med sig! Nackdelen med datorsidor är att det blir så infernaliskt mycket information att man till slut inte ser mer än det man letar efter.

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!