måndag 7 mars 2011

Veckans Vanartiga Vers #47

En sunni-muslim från Khartoum
är småväxt, ja mest som en gnom.
När frugan han rider
han flåsar och kvider:
”Var still, annars skjuter jag bom!”


***

Denna limerick, och ytterligare 127 stycken, ingår i samlingen ”Limerickar att le åt”, som du kan ladda ner i sin helhet genom att klicka HÄR.

Tycker du att den här var kul och vill roa någon annan? Då är det bara att klicka på det lilla kuvertet med en pil på i slutet av inlägget och skicka iväg länken.

2 kommentarer:

  1. Abbas, frk.Backlund.
    Att du är modig visste jag sen tidigare men nu när du börjar hänga ut sunni-muslimer och risken finns att du hamnar i samma gäng som Salman Rushdie och Lars Vilks får du nog investera i fönsterluckor och en trappa du kan dra upp på altanen.
    Var rädd om dig!

    Guran

    SvaraRadera
  2. Haha! Den här lilla versen kan väl knappast rubriceras som uthängning..? Jag skulle väl snarare vilja klassa den som ett opartiskt referat ;o) Men tack för att du bryr dig! Vid nästa besök på stadsbiblioteket ska jag se om jag kan hitta någon gör-det-själv-litteratur om vindbryggor och vallgravar.

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!