fredag 13 maj 2011

Fredag och den 13:e

SÅ TYPISKT ATT Blogger är down så gott som hela dagen fredag den 13:e. Inte för att jag är skrockfull av mig, men för eget vidkommande avstod jag från att öppna pallen med växthusglas just idag, och så­som varande realist ut i fingerspetsarna använder jag vädret som ur­säkt.

När jag slog upp mina skumma grå och vacklade ut i köket noterade jag att världen såg ännu mer blurrig ut än vanligt. Det duggregnade. Om det är blött kan man inte tejpa tätningslister på växthus, vilket jag i och för sig ändå inte kan börja med förrän jag fått hjälp att lyfta stommen på plats på sockeln och hela härligheten placerad i exakt rätt position på det plana underlaget.


”Hemliga lådan”


Duggregnet övergick under dagen till ett veritabelt hällregn. I vätan är det inte heller lockande att krypa runt på gräs- & mossmattan och at­tackera årets första våg av pigga, små maskrosyngel. Bytt olja på gräsklipparen skulle jag däremot ha kunnat gjort, eftersom jag kan stå torrskodd under terrassen.

Men nä, dagen blev en inomhusdag med ett nytt Jïengearmband fär­digställt och ett till på gång. Lite städning hade inte slagit hål i sidan, men lusten infann sig aldrig. Så märkligt ... ;o)


Och nu lite bilder från ”Rucklets” trädgård, tagna före regnet tog fart:





Gårdagens blogginlägg befinner sig enligt uppgift i omloppsbana ute i sajberrymden. Blogger påstår att de kommer att återställa det för­svun­na, men det återstår att se.

Personlig reflektion: Ja, man överlever utan bloggen, men inte utan rätt kännbara fantomsmärtor.

6 kommentarer:

  1. Med tanke på Murphy's law häromdan så förstår jag att du inte vill utmana ödet idag :-/
    Angående Blogger ... näe det är inte mödan värt att bli arg ...
    men ett stiligt inlägg har de snott av mig, plus ett antal spirituella kommentarer ... Morr!

    SvaraRadera
  2. Jaha var det den dagen idag det har jag då inte ens tänkt på.Här uppe har vi haft sol å lite för kalla vindar idag men regnet är nog på gång ,det behövs faktiskt.
    Har snart gjort min andra katt.

    SvaraRadera
  3. Jasså var det därför det var korsdrag ... Vi sprang om varann ;D

    SvaraRadera
  4. Det känns ändå lite trösterikt att man är i gott sällskap när Blogger krånglar på det här viset. Det är faktiskt första gången sen jag började blogga i slutet på december 2009 som det strular, i övrigt har jag varit nöjd. Då är det bara att hoppas att de försvunna kommentarerna till det senaste inlägget hittar tillbaka så småningom.

    Dina trädgårdsbilder är så fina. Fast vi har haft soli dag hela dagen har det blåst svinkallt. Frostrisken inför natten är stor.

    SvaraRadera
  5. Man blir ju lite down själv emellanåt. Jag trotsade fredagen den 13:e och försökte mej på att tenta hygienkompetensen. Rackarns bra gick det! För övrigt tycker jag nya frisyren ser jättefin ut:-) See you sometime!

    SvaraRadera
  6. Ja, visst blir man frustrerad när det inte funkar! Man känner sig liksom avstängd från yttervälden! Märkligt...
    Men nu verkar allt funka igen och jag har en massa inlägg att kommentera!
    Skönt att nu fick regn i alla fall! Vi fick c:a 1 mm...
    Lördagskram, Monica

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!