söndag 3 juli 2011

Liten vardagslycka ♥
... på en söndag

 

DEN MÄNNISKA ÄR rik som har möjlighet att skörda sina egna, sol­mogna rädisor och slanggurkor. Förstå hur välbärgad jag känner mig idag! Tät som självaste Joakim von Anka :oD

Dessutom sparade jag en rejäl slant på min milslånga promenad inatt. Ljudet av kluckande vågor och fåglarnas morgonsång, den friska dof­ten av hav och en ruvande svan på sitt rede i vassen – alltsammans hade jag gått miste om om jag åkt taxi. Och så hade jag ju inte fått träffa herr Padda! Men jag hade nog haft lite mindre ont i fötterna.


Lite extra grädde på moset blev det med ännu mer födelsedagsfi­ran­de idag, med jordgubbstårta och bubbel med guldflagor. Och ikväll blir det kanske korvgrillning i grytan vid ”Rucklet”, men inte förrän den värsta värmen har lagt sig. Med +26° i skuggan känns samvaro runt glödhett grillkol inte som ett givet förstahandsval.

2 kommentarer:

  1. I dag ska jag skörda årets första gurka och en härlig squash. Och i helgen tömde vi en plasthink som vi satt potatis i och hittade en hel rad små godingar.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Såå härligt med hemodlade grönsaker! Vi åt hemodlade sockerärtor till middagen igår och det var en riktig höjdare!
    Må så gott, kram, Monica

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!