onsdag 17 augusti 2011

”Hut går hem”, men det gör gnäll också

MINNS NI FORTFARANDE när jag blev förbannad häromsistens, trots att det hunnit gå drygt två veckor sedan dess? Det var den där his­to­rien om det omöjliga i att uppbringa en reservdel till min dammsugare och hur jag skrev direkt till chefen för ”Dammsugare och små hushålls­apparater” på Electrolux. Faktum är att jag rätt omedelbart fick res­pons från höge vederbörande:


Snabb som den leg. skallerorm jag är svarade jag förstås direkt:



Därefter avstannade kommunikationen och jag tänkte att det var lik­som det det. Döm därför om min förvåning när det igår, efter tolv da­gars tystnad, plingade in ett nytt mejl:


Schangdobelt av dem! Men det slätar inte över det trista faktum att den lilla reservdel i plast det handlar om inte finns att tillgå som en se­parat del. På det är jag fortfarande lika sur. Fast inte tillnärmelsevis lika sur som jag är på mitt &$¤@!% pensionsförsäkringsbolag, Pen­sions-Alandia. Men det är en helt annan historia.

7 kommentarer:

  1. Ha, det lönar sig att säga ifrån!
    Bra rutet!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Ja ibland lönar det sig att ryta till. Ett sådant stort företag borde skämmas ifall de inte hade visat sin välvilja.
    Jag håller med om att det är skit att det inte finns reservdelar, Elektrolux är ju inte blyga att ta betalt så det är det minsta man kan begära.
    Men de vill väl sälja en ny dammsugare, alla är inte så alerta som du :)
    Monkan

    SvaraRadera
  3. Hej

    Ja Nina nu har du i alla fall fixat munstycket till dammsugaren, nu är det väl bara damssugaren som fattas också, eller den har du redan? hahahaha....skämtar.

    Ja man måste ryta till ibland annars sker inget.

    SvaraRadera
  4. Alla:
    Visst är det förnämligt att de erbjuder sig att skicka mig ett nytt munstycke, men det var ju faktiskt inte det jag efterlyste! Jag ville få tag på en liten plastkrök, en stump grå PVC, för att ersätta den separata del som blivit utsliten.

    Kontentan av det hela blir alltså att jag trots allt måste kassera hela mitt felfria, fullt fungerande munstycke bara för att ersätta en rörkrök med materialutmattade "flärpar" :o/ Surt.

    SvaraRadera
  5. Ja, det var ju generöst av dem men som du också antyder: Vi som har ordets kraft och mod och tid att klaga, vi får ofta rättelse medan de svagaste inte når så långt. Hur ofta har jag inte hjälpt drabbade med allt från struliga advokater och läkare till vanliga reklamationer.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  6. Så sant som det är sagt! Det går inte en dag utan att jag är tacksam över att jag i alla fall t.v. har ordet i min makt.

    SvaraRadera
  7. Jäss!!!
    Tänk om du får en hel dammsugare med posten ...

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!