lördag 3 december 2011

Dagens visdomsord

IDAG BORDE JAG dammsuga. Den där dammsugningen som borde ha gjorts till lilla jul. Men ryggen jävlas fortfarande så ...

Och sen är bara att inse, att det finns få ordspråk som jag så gärna efterlever som följande:


F.ö. kan jag nu meddela att det inte var fråga om något större haveri än en trasig glödknopp av formatet nu-behöver-vi-nog-ta-fram-mikro­sko­pet som gjorde att min fotförsedda stjärna vägrade lysa. Man får vara glad för det lilla.


Det ligger frost idag och gryningen lovade en vacker dag. Även om ryggslutet inte medger någon vildsint framfart med Electroluxen så kanske, kanske jag ändå kan få till en efterlängtad promenad. Man får, som sagt, vara glad för det lilla.

Hoppas resten av världen får en mysig och fin andra advent! Min blir som den blir den.

4 kommentarer:

  1. Gör du en prommis i det fina vädret det är nog bara bra för ryggen.
    Ha en fin helg.Kram

    SvaraRadera
  2. Här är det ösregn och nästa storm - igen - så någon promenad blir det INTE!!!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Hej Nina, jag tycker det är ett förträffligt ordspråk, finns det något trågigare än dammsugning blä...?
    Här blir det inga promenader, vi har så tråkigt väder regn och blåst.
    Du är en riktigt fixare, kulatt du fick fart på stjärnan.
    Vi har också fixar med belysning och stjärnor så nu är det riktigt mysigt inomhus.
    Nu ska vi äta ugnstekta revbenspjäll, pressad potatis och rödkål mmmm, sedan blir häng framför TVn
    Ha det gott
    Monkan

    SvaraRadera
  4. Stickmamman:
    Jo, nog trodde även jag att en promenad skulle vara enbart hälsosam för de stela och ömmande musklerna, men tji fick jag :o/

    Monica:
    Och de hårda vindarna och vätan nådde fram till oss före jag kom mig iväg ut. För en promenad blev det; abstinensen var för stor ;o)

    Monkan:
    Vet du vad? Hörde jag till den besuttna delen av samhället är det inte utan att jag skulle överväga att satsa på en sån där dammsugarrobot! Att dammsuga är tråkigt, obekvämt och ett evighetsarbete utan slut. Jag är inte mycket för såna där tekniska moderniteter i övrigt, men en sugrobot - ja, tack!

    Här har vädret också vänt och blivit bara äckligare och äckligare sedan gårdagseftermiddagen. Vinden tar i så det skramlar i takplåtarna och regnet smattrar hårdhänt mot fönsterglasen. Svårt att få till någon julmånadskänsla, för det här är mer NOVember än DECember :o(

    Ugnsstekta revbensspjäll lät inte helt fel! Det har jag nog inte lagat själv på ett par årtionden. Hm, kanske något att satsa på till årets julmiddag..? Som omväxling till lasagne eller något annat lika o-juligt, som annars hör till här i "Rucklet" ;o)

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!