fredag 9 december 2011

Om att känna sig blåst

HADE JAG VARIT engelsman hade jag börjat denna dag med att sä­ga: ”Oh dear, it’s a bit windy today!” Men nu är jag ju inte det, utan en helt vanlig ålänning. Och en helt vanlig ålänning skulle nog snarast säga:


”Jä*lar, vad det blåser idag!!”

Nyss gjord skärmdump:


Dagen har börjat mer än uselt. Efter en natts dålig sömn (pga det en­visa ryggonda) vaknade jag äckligt tidigt. Mellan 08:00 och 09:00 ha­de jag inbokad telefontid med en ny i raddan av alla mina medicinmän för att sen hasta vidare till sjukhuslabbet och röntgen, för att hinna med det blodprov som måste tas före kl. 10:00.

Men vad möter mig när jag stiger ut ur ”Rucklet”? Jo, min söta, lilla ham­mock. Dock icke på terrassen, där den ska vara, utan liggande i sina beståndsdelar nere på gården! Men tur i oturen. Den hade lan­dat bara någon meter från Glaspalatset, gårdens växthus.

Idag blir det nog inte någon promenad och nu är det bara att vänta på det strömavbrott som säkert kommer. Jag är redo, med kokt vatten i termosar, så jag åtminstone kan få mig en kopp kaffe om det blir lång­varigt.

6 kommentarer:

  1. Hoppas du får behålla elen fastän du är väl förberedd, för kaffe MÅSTE man ha.
    Läste en kul grej igår.
    " Jag är inte Okej, Du är inte Okej,Det är Okej" / Kram

    SvaraRadera
  2. Kopp kopp på dig och en trevlig helg!
    Även om det blir strömavbrott!
    Det löser sig alltid så bonn när han sket i badkaret! ;-)

    Steffe

    SvaraRadera
  3. Ja, här viner det också om knutarna, kan du tro! Det får bli innesysslor idag - igen! Jag vill GÅ UT PÅ PROMENAD!!!!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Tur jag har ett promenadband om dom vindarna kommer hit upp.

    SvaraRadera
  5. Det blåser lite här också, men framför allt snöar det, det här med ketchup effekten, du vet. Så nu behöver vi inte känna oss sysslolösa i morgon. Det är bara att leta reda på snöskyfflarna.

    SvaraRadera
  6. Eva:
    Så sant som det är sagt! Kaffe är det inte kul att bli utan. Dessbättre slapp vi strömavbrott inne i stan, men på landet har det varit tätt med dem.

    Steffe:
    Åhå, det där var en ny variant för mig. Den jag hört tidigare är: "Det löser sig, sa han som sket i vasken." :o)

    Monica:
    Jadu, nog är det en märklig sorts väder vi har numera. Herrejösses, vilken storm alltså ... Men det enda som tog stryk hos mig i "Rucklet" var Den Flygande Hammocken. Tack i himlen för det!

    Stickmamman:
    Japp, ditt band ska du vara gla´för!

    Cici:
    Jaså, det börjar nu? Jag har i färskt minne dina fotografier från förra vintern. Måtte det inte komma lika mycket detta år!

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!