torsdag 27 september 2012

Lång slang, jäkla tryck och finfint sprut

LÅT MIG PRESENTERA min nya bästis: Gardena Classic tryckspruta med en volym på 5 liter och ett tryck på 3 bar. Förintelsen av de vita flygarna har börjat.


Det kan tyckas märkligt att sätta igång med skadedjursbekämpning vid den här tiden på året, men eftersom jag har mängder med pelargoner och citrusplantor som ska inomhus till vintern vill jag vara säker på att jag inte bär in en massa ohyra.

Brev till Pensions-Alandia, Besvärsnämnden för social trygghet och den här gången även Aktia, plus en mängd kopior av det ena och det and­ra till respektive mottagare, har annars tagit hela min dag i anspråk. Och efter väl förrättat värv har jag nu bestämt mig. Tar inte Pensions-Alandia reson i och med det idag tillhandahållna, nya läkarintyget, ja, då får det bli polisanmälan.

Efter snart fyra års tjafsande med besvärsnämnder hit och be­svärs­nämn­der dit får det räcka nu. Dessutom har jag vid det här laget sam­lat ihop sådana mängder med dokumentation som verifierar deras inkompetens och lagstridiga handläggning att det inte längre är något att hymla om. Nej, min själ! Ont ska med ont fördrivas.

Dessbättre verkar det som Social- och hälsovårdsministeriet är inne på samma linje, hur osannolikt det än kan te sig. Klicka HÄR och låt er förundras. Passa samtidigt på att underteckna namninsamlingen, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!