tisdag 14 december 2010

Sanningens minut

JAPP, DET BLEV som jag trodde! Den amaryllis jag gissade skulle bli rosa blev faktiskt det, och nu har båda lökarna från Madeiraresan be­känt färg.


Som synes tar den rosa lite tid på sig med att veckla ut sina kronblad, men jag tycker de till formen ser ut att vara rundare än på den vita ...


... som har hunnit en bit längre. Denna har ytterligare en knopp på kommande, så jag räknar med att ha åtminstone en blommande ama­ryllis kvar till nyår :o)

På den övre bilden kan man förresten skymta min filtvirkning i bak­grun­den! Jag försöker hinna med ett par varv varje kväll efter att jag lagt ner skrivandet för dagen, men det går långsamt nu. Solveig för­brukar det mesta av min energi, och kommer att så göra ytterligare en tid framåt. Men, men, det börjar dra ihop sig! Efter uppskattnings­vis 70-80 sidor till tror jag att råmanuset är helt färdigt :oD

2 kommentarer:

  1. Fina amaryllisar!
    Och fortsätt för all del att skriva, jag är så spänd på fortsättningen!
    Sen hoppas jag kunna köpa boken?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Jo, det var ett lyckat köp, dessa två lökar :o) Och sååå mycket billigare per styck än vad de kostar här hemma! Jag var korkad som inte köpte med mig åtminstone en Afrikas blå lilja också, eftersom priset var hälften av vad det är här :o/

    Om "flytet" håller i sig kommer nog både fortsättningen OCH slutet på Solveigs berättelse att dyka upp under den närmaste framtiden. Håll ut!

    I händelse av att det - mot alla odds - verkligen blir en riktig bok av det hela ska du minsann inte behöva köpa ett ex! Du har ju för sjutton läst boken redan och dessutom bistått mig med glada tillrop under tillblivelsen. Denna arbetsinsats förtjänar i så fall utan tvekan ett dedicerat gåvoexemplar ;o)

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!