lördag 26 mars 2011

Godmorgon, Ålcom!

IDAG HAR DET gått precis en vecka sedan jag mejlade min internet­leve­rantör – lokal aktör med företagsnamnet Ålcom – om ett fil­över­fö­rings­fel. Svaret kom i form av ett automatgenererat meddelande:

(Klicka på bilden så öppnas skärmdumpen i ett läsligare format i skilt fönster.)

Tidsbegreppet ”inom kort” måste vara väldigt tänjbart för felet är fort­farande inte åtgärdat. Två ytterligare mejl jag skickat har inte ens besvarats med något automatiskt meddelande. Servicenivån här på ön är med andra ord precis som den brukar vara: under all kritik.

Jag har med andra ord inte kunnat lägga upp filerna med mina må­nadskrö­nikor i Ålandstidningen som planerat och länkarna i spalten här till höger är således fortfarande inaktiva.

Men nu är det lördag igen. Ikväll blir det mumsig middag med en pava 2007 Domaine Juliette Avril Châteauneuf-du-Pape till denna, och som avslutning en smarrig efterrätt av egen komposition. Så nu skiter jag i tekniska fel och taskig service, siktar in mig på ett trevligt veckoslut istället och önskar alla er andra detsamma!


Jo, förresten, det var en sak till! Ni glömmer väl inte att det är dags för Earth Hour idag? Kl. 20:30 lokal tid släcker vi all belysning.

3 kommentarer:

  1. Det verkar ta längre tid nu, än förr när man skrev brev för hand...
    Stearinljus till vinet ikväll!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Med tanke på att du har det dåligt ställt och måste be folk om pengar, så är det inget dåligt vin du dricker.... *ler undrande*

    Och vad då att du inte kommer ut från rucklet...? Det är väl inte så länge sen som du var på Madeira eller var det nu var för ställe....
    Glömt det...??

    Hälsningar från Maria 3-barnsmor och ensamstående på riktigt, hopklämd i en tvåa på 52 kvadrat.

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!