onsdag 28 september 2011

Tummen ur nu, landskapsregeringen!

JAG BOR PÅ Åland, ett enspråkigt svenskt landskap i republiken Fin­land, och kan därför inte se alla program på SVT Play för att jag befin­ner mig i utlandet. Här finns inga palmer, strandlejon eller paraplydrin­kar så långt ögat når, men lik förbannat är jag i ”utlandet”.


Jag betalar lydigt min tv-licens till det statliga, finska tv-bolaget, men på grund av att jag inte har någon digitalbox och att finsk tv inte läng­re sänder analogt kan jag den icke föraktliga licenspengen till trots in­te se en enda inhemsk tv-kanal.

Så seså, kom igen nu, landskapsregeringen på Åland! Se för sjutton till att få någon rätsida på det här! Fixa så jag får betala min tv-licens till Radiotjänst i Kiruna istället, så att jag får full tillgång till tv-sänd­ning­arna åtminstone från ett land. Ett land som för övrigt sänder på vårt lagstadgade enda språk, svenska.

Och när ni en gång är i farten: flytta Åland till tidszon GMT +1:00, tack.

1 kommentar:

  1. Tänk om vi kunde få er att glida lite närmare hitåt över tidsgränsen. Öriket Gotland, Åland och Öland skulle vara häftigt. Jag har försökt hitta någon bloggare på Bornholm också men inte lyckats. Tänkte att de kunde utgöra vår sydöstra gräns.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!